Program 2025

08:30: DØRENE ÅPNER

Velkommen til konferanse!

Hent navnekortet ditt. Ta et raskt, nytt profilbilde, om du vil. Mingle, besøk stands og finn plassen din!

09:00: KONFERANSEN STARTER

Petter Haga starter dagen med et smell

«Post it on LinkedIn!», synger Petter Haga i en av hans virale, hysteriske musikkvideoer. Dagens konferansier jobber som musikkartist og entertainer – men veien hit har vært alt annet enn tradisjonell.

Petter har bakgrunn fra Indøk NTNU og var en tur innom både Schibsted og BCG. Likevel valgte han å legge det tradisjonelle karriereløpet til side for å satse på gründerlivet, og senere som artist og underholder.

Under artistnavnet Slam Dunk har Petter over 25 millioner streams, mest kjent for Top 50-hit-en «Mango IPA». Han lager også bedriftslåter under navnet Young Associate, som «Fot i Bakken» og «Head of Event». Petter vil lose oss gjennom Linkiaden 2025 på uforglemmelig vis.

PETTER HAGA: Konferansier, artist og entertainer. (Foto: Stian Werme)
ERLEND HADDELAND: Har skrevet tekster for artister og bedrifter i 7 år, og vunnet medieprisen «Årets nyskaping» som redaktør for en papiravis. Da han inntok LinkedIn, klarte han ikke å kvitte seg med uvanen sin: å bryte de uskrevne reglene. Det ga ham 1,7 millioner visninger i første aktive år på LinkedIn.
09:10: ERLEND HADDELAND

Fra null til 1,7 mill. visninger

«Jeg skal publisere som om jeg har null å tape». Erlend Haddelands første aktive år på LinkedIn ble alt annet enn standard: 

  • Karuseller som føltes som et maraton for tommelen
  • Oskar Westerlin kalte ham «en syk fyr» i sine egne kanaler. 

Alt var tilsynelatende lov, de sosiale spillereglene skulle utfordres. Resultatet? Millionvisninger, uventede samarbeid og en kakao-elskende, annerledes merkevare folk snakker om. Men bak galskapen ligger et strategisk budskap: 

Du må lage innhold som gjør at folk vil savne deg om du logger av.

Erlend deler sin historie om debutåret, ispedd triks om hvordan du kan skille deg ut på en plattform som belønner annerledeshet. 

09:35: CECILIE STENBAKK ALSTAD

Slik kommer du over LinkedIn-terskelen

De fleste dropper å være aktive på LinkedIn fordi de er redde for hva andre skal tenke om dem. For mange virker det helt umulig å få tid i en hektisk hverdag. Resten aner ikke hva de skal skrive om.

Cecilie er småbarnsmamma, gift, i fulltidsjobb, lever et sosialt liv i hovedstaden og skriver innlegg som i snitt blir sett av titusener hver gang hun trykker «publiser». Og så har hun sosial angst.

Hvordan går du fra å være livredd for å bli sett, til å bli sett av hundre tusener i året?

Her får du konkrete tips om:
✨ Hvordan du kommer deg over publiseringsterskelen.
✨ Hvor du finner LinkedIn-tid som egentlig ikke finnes.
✨ Hva du kan skrive om.

CECILIE S. ALSTAD: SoMe-ekspert, senior kommunikasjonsrådgiver i Lånekassen og har en master i litteratur og språk fra UiO. Deler om åpen, klar og modig kommunikasjon på LinkedIn.
09:55: PAUSE

Kaffe og te-pause

En pust i bakken før neste del!

HALVOR P. NJERVE: Tidligere journalist i Dagbladet og Aftenposten, før han jobbet med kommunikasjon i Forbrukerrådet og Bymiljøetaten. I dag er han Sosiale medier-ansvarlig i Oljefondet.
10:25: HALVOR PRITZLAFF NJERVE

Slik jobber Oljefondet med LinkedIn

Oljefondet har norsk LinkedIns aller mest synlige profil i Nicolai Tangen.

Men hvordan arbeider de strategisk med LinkedIn for å få enda flere mennesker i Oljefondet synlige, for å bygge omdømme og tillit rundt en organisasjon hele det norske folk har interesse av?

Halvor Pritzlaff Njerve er sosiale medier-ansvarlig i Oljefondet og kommer for å forklare oss nettopp dette.

10:50: MERI WIIK

Fra tørre produktnyheter til innhold folk faktisk digger

Vi har alle sett dem: Produktinnhold som like tørt og kjedelig som printerpapir. Folk ikke vil ha reklame. De vil ha ekte historier fra ekte mennesker.

Employer Generated Content (EGC) er bedriftens hemmelige superkraft. Når ansatte, kunder og nettverk deler naturlig innhold på en naturlig måte, skaper det tillit, troverdighet og ekte engasjement.

I dette foredraget får du:

✅ lære hvordan du kan flette inn produktbudskap uten å virke som en vandrende reklameplakat.
✅ smarte måter å inspirere kollegene dine til å dele autentisk innhold  (uten at du må mase).
✅ Eksempler på hva som funker – og noen fallgruver. Fordi ingen trenger mer corporate cringe.

👉 Bonus: Noen relaterbare LinkedIn-tabber som vil få deg til å trekke på smilebåndet.

MERI WIIK: Prisvinnende markedsfører som tok LinkedIn med storm da hun søkte jobb i 2023. Jobber som markedsfører i Essity & Tork. Ekspert på Employer Generated Content (EGC), og en sterk stemme innen kvinnehelse.
11:15: LUNSJ

Lunsjbuffet

På tide med påfyll av energi! Én times deilig lunsjbuffet venter.

SJØFARTSDIREKTORATET-DUO: Videoprodusent Erlend Bjelland har jobber i direktoratets kommunikasjonsavdeling, og er utdannet filmskaper. Han er hjernen bak det meste som publiseres av video i direktoratets kanaler. Eivind Kallevik begynte som kommunikasjonsrådgiver i Sjøfartsdirektoratet i 2022, etter et langt liv som journalist og programleder.
12:15: SJØFARTSDIREKTORATET

Hvordan gå viralt som «statlig koloss» på LinkedIn

«At skattepengene mine går til dette er faktisk helt OK!»

Sjøfartsdirektoratets rekrutteringsfilmer har eksplodert på LinkedIn, og er sett over en million ganger på hele internett.

De ble også nominert til KOM-foreningens første kommunikasjonspris, for beste visuelle kommunikasjon.

Dette er historien bak direktoratets satsing på video i kommunikasjons- og markedsføringsarbeidet.

Du får et innblikk i hvordan de med humor som virkemiddel – og sporty ansatte og ledelse – har klart å gi en «statlig koloss» et litt mer folkelig omdømme.

12:40: FREDRIK FORNES

Slik får du salg via LinkedIn

Mange opplever at det ikke er samsvar mellom aktiviteten og innsatsen som legges ned i LinkedIn-arbeidet, og ROI-en. Hvor blir kundene av? Hvorfor genererer ikke LinkedIn salg?

Det gir Fredrik Fornes deg svaret på. De siste tre årene har han generert flere millioner kroner gjennom LinkedIn-arbeidet sitt alene.

Fredrik vil dele sin Social Selling-strategi– og fortelle hvordan du går fra hyggelige kommentarer og mange visninger til kundeforhold og klingende mynt i kassen.

FREDRIK FORNES: Norges fremste LinkedIn-ekspert. Forfatter, foredragsholder og TEDx-speaker. Med nærmere 50 000 følgere genererer Fredrik over 5 millioner LinkedIn-visninger hvert år. Han har bygget hele sin virksomhet på organisk synlighet på LinkedIn.
13:25: PAUSE

Kaffe og te-pause

En pust i bakken før siste del!

JASMIN ALIC: Ansett som verdens kanskje fremste LinkedIn-ekspert internasjonalt, med nærmere 300 000 følgere og innlegg som går viralt «hver gang». Trener til daglig topp én prosent personlige merkevarer på LinkedIn globalt.
13:45 JASMIN ALIĆ

Kommentar-strategien som endret LinkedIn

LinkedIn statistics are like a playground sometimes.

Most LinkedIn users only publish posts, but rarely comment. On the other hand, those who only comment and never post, they comment without a proper strategy.

"Wait, a strategy for commenting, Jasmin?"

Yes.

Commenting has built 90% of my following on LinkedIn, and 3 businesses, all related to LinkedIn.

In 2023, LinkedIn featured my commenting strategy for their 1 billion users. Since then, my commenting practices have become the "industry standard".

In my session, I will walk you through:

• How to use comments strategically
• How to find clients via the comments
• How to save time while commenting daily
• How to build a community beyond followers
• What (absolutely) not to do when commenting

1 billion users are seeing the benefit of my strategy. Time to take your approach to LinkedIn to the next level too.

See you on stage, LinkedIn friends!

LINKIADEN-PRISENE

Prisutdeling

Linkiaden-juryen deler ut årets LinkedIn-priser.

CIRKA 16:00 – AVSLUTNING

Takk for i dag

Konferansier Petter Haga runder av en innholdsrik dag. Takk for i år!